Dječja alergologija i klinička imunologija

Što je alergologija i klinička imunologija?

Alergologija i imunologija grana je medicine koja proučava, dijagnosticira te liječi bolesti i poremećaje imunološkoga sustava, uključujući alergijske bolesti te s time povezane simptome. Dječjim bolestima imunološkoga sustava bavi se pedijatar, uži specijalist pedijatrijske alergologije i kliničke imunologije.

Koje su indikacije za pregled kod alergologa?

Pregled alergologa valja obaviti ako dijete pokazuje znakove

• alergijskih bolesti dišnog sustava – često kihanje, kašljanje, začepljenost i/ili curenje nosa, ponavljajuće upale uha, svrbež u očima, otežano disanje
  • alergijskih bolesti kože – učestale pojave osipa (urtikarije)
  • preosjetljivosti na hranu – bolovi i grčevi u trbuhu, mučnina nakon određene vrste hrane
  • alergije na lijekove – urtikarija, vrućica, povraćanje, oticanje usnica, usta i grla, otežano disanje
  • anafilaksije – po život opasna alergijska reakcija koja se brzo razvija; zahtijeva hitan odlazak liječniku

Koje usluge alergologije i kliničke imunologije nudimo u Poliklinici Sabol?

Dijagnostika i liječenje alergijskih bolesti

Alergijske bolesti nastaju uslijed neodgovarajućega odgovora imunološkoga sustava na neku, inače bezopasnu, tvar (antigen ili alergen). Alergija je stanje preosjetljivosti organizma na određeni alergen, zbog čega se mogu javiti lokalizirani (zahvaćaju organ ili organski sustav) ili opći simptomi (zahvaćaju više organskih sustava).

U sklopu alergologije u Poliklinici Sabol provodimo dijagnostiku i liječenje atopijskog dermatitisa, alergijskog rinitisa, astme, nutritivne alergije, akutne i kronične urtikarije te uboda opnokrilaca.

Liječenje alergijskih bolesti temelji se na:

• izbjegavanju ili uklanjanju alergena, primjerice namirnica, lijekova ili predmeta koji dovode do reakcije
  • alergen-specifičnoj imunoterapiji
  • farmakoterapiji (antihistaminici, stabilizatori mastocita, kortikosteroidi)

Alergen-specifična sublingvalna imunoterapija (SLIT) danas je jedina uzročna metoda liječenja alergijskih bolesti, kojoj je cilj smanjenje osjetljivosti organizma na određenu tvar. Primjenjuje se tako što se djetetu ispod jezika aplicira nekoliko kapi koje sadrže otopljeni alergen iz hrane. Nakon nekoliko minuta dijete proguta ili ispljune sadržaj.

Dijagnostički testovi

Cilj dijagnostike u slučaju alergijskih bolesti jest otkriti koji alergen izaziva alergijsku reakciju.

Dijagnostički su testovi koje provodimo:

• kožni ubodni test na inhalacijske i nutritivne alergene
  • intradermalni test u sklopu dijagnostike preosjetljivosti na lijekove i cjepiva te kronične urtikarije
  • laboratorijsku „in vitro“ obradu (u suradnji s akreditiranim laboratorijem) – specifični serumski IgE test, CAST-ELlSA test, test proliferacije limfocita, protočna citometrija
  • spirometrija – dijagnostički test kojim provjeravamo plućnu funkciju te procjenjujemo kako alergije ili astma mogu utjecati na djetetove bronhijalne puteve i kapacitet pluća
  • bronhodilatacijski test – uključuje spirometriju nakon bronhodilatacije, odnosno širenja bronhijalnih puteva inhalacijom lijekova
  • Test autolognim serumom
  • Ultrazvuk pluća

Cijepljenje

Izum cjepiva bio je začetak razvoja imunologije krajem 18. stoljeća. Cijepljenjem se aktivno stvara imunitet unošenjem antigena potičući imunološki odgovor koji imunološki sustav „pamti”. Zahvaljujući tomu u budućem kontaktu s uzročnikom bolesti može brzo proizvesti odgovarajuća antitijela te zaštititi organizam od bolesti.

Osim obveznog cijepljenja djece koje se provodi prema Provedbenom programu obveznog cijepljenja u RH, vršimo i elektivno cijepljenje protiv rotavirusa, varičela (vodenih kozica), gripe, meningitisa, krpeljnog meningoencefalitisa te hepatitisa A.

Imunokompromitirana djeca zahtijevaju posebnu skrb i strategiju provedbe imunizacije cijepljenjem.

Klinička imunologija

U sklopu kliničke imunologije provodimo obradu učestalih respiratornih infekcija

• obična prehlada
  • sinusitis
  • febrilni respiratorni katar
  • akutni bronhitis
  • akutni bronhiolitis

te prolongiranih febrilnih stanja. Prolongirano febrilno stanje u djece podrazumijeva povišenu temperaturu nepoznate etiologije dužu od 8 dana.

Cijene usluga iz područja alergologije i kliničke imunologije

Više o cijenama usluga možete provjeriti u aktualnom cjeniku Poliklinike Sabol ili nas možete kontaktirati telefonski na broj: +385 1 6190 080 ili putem maila upiti@poliklinika-sabol.hr za više informacija. Za direktne rezervacije termina kliknite na link.