Pregledi i liječenje akutno bolesne djece

Akutna bolest označava patološko stanje s naglim početkom, relativno kratkim trajanjem te vrlo izraženim simptomima. U dječjoj dobi radi se u najvećem dijelu o respiratornim i gastrointestinalnim infekcijama te alergijskim reakcijama.

Uobičajene su akutne bolesti u dječjoj dobi:

• prehlada
  • bronhitis i bronhiolitis
  • gastroenteritis
  • upala uha
  • osip
  • alergijski rinitis
  • vodene kozice
  • febrilne konvulzije

Novorođenčad, osobito u prvih mjesec dana, pod povećanim su rizikom od infekcija, čiji simptomi mogu biti suptilni. U toj skupini najčešće se javljaju respiratorne infekcije, upala uha, žutica, pelenski osip, grčevi i proljev te konjuktivitis.

U Poliklinici obavljamo pregled akutno bolesne djece te na temelju anamnestičkih podataka i kliničkog statusa indiciramo potrebnu dijagnostičku obradu. Nakon postavljanja dijagnoze donosimo plan liječenja uz njegovanje individualnog pristupa svakom djetetu.

Kada s djetetom zatražiti liječničku pomoć?

Najčešće su tegobe zbog kojih roditelji dovode svoju djecu na pregled u Polikliniku povišena tjelesna temperatura, kašalj, sekrecija iz nosa, grlobolja, uhobolja, proljev, razni osipi i dr.

Znakovi da se s djetetom što prije trebate javiti liječniku sljedeći su:

• povišena temperatura (vrućina) veća od 38 °C u djeteta mlađega od tri mjeseca
  • povišena temperatura > 38 °C koja traje duže od tri dana ili ako je veća od 40 °C
  • teško i ubrzano disanje nakon snižavanja temperature
  • jaka glavobolja i ukočen vrat
  • jaki bolovi u trbuhu
  • povraćanje u novorođenčeta i dojenčeta mlađega od tri mjeseca
  • znakovi dehidracije: žeđ, umor i zamor, suhoća sluznica, smanjena količina urina
  • odbijanje tekućine na usta ili povraćanje nakon uzimanja iste
  • povraćanje koje traje više od 24 sata
  • proljev koji traje duže od tjedan dana
  • crvenkast ili ljubičast osip na koži koji ne blijedi kada se pritisne koža

Za novorođenačku dob vrlo je važno da roditelji obrate pozornost na promjenu u djetetovu izgledu i ponašanju, posebno što se tiče njegovih obrazaca hranjenja s naglaskom na učestalost i količinu obroka.

Koje pretrage radimo u Poliklinici Sabol?

Od dijagnostičkih pretraga u Poliklinici obavljamo:

• krvne pretrage (hematološke, biokemijske)
  • analiza urina
  • brzi testovi na viruse i bakterije
  • mikrobiološke pretrage

Koje terapijske postupke provodimo u Poliklinici Sabol?

Liječenje koje provodimo uključuje:

• inhalacijska terapija – unos lijekova u organizam disanjem pomoću inhalatora
  • aspiracija – usisavanje sadržaja iz dišnih putova radi boljega protoka zraka i sprječavanja opstrukcije
  • intravenska i intramuskularna terapija – primjena lijekova izravno u krvotok venskim putem ili ubrizgavanjem u mišić
  • intravenska rehidracija – u slučaju akutnih proljeva i gastroenteritisa primjenjuje se za nadomjestak tekućine i elektrolita

Prema indikaciji pružamo i uslugu dječje dnevne bolnice kako bi se izvršili potrebni terapijski postupci. Najčešće se indicira u djece s lakšim do srednje teškim infekcijama probavnoga i dišnoga sustava.