Alergenska imunoterapija – SLIT terapija

Alergenska imunoterapija danas je jedina uzročna metoda liječenja alergijskih bolesti, što znači da djeluje na problem u imunosustavu koji je uzrok pojave alergije. Cilj je imunoterapije konstantnom primjenom rastućih doza određenog alergena postići toleranciju na alergene.

Načini primjene alergena uključuju supkutani (injektiranje ispod kože – SCIT), epikutani (na kožu), sublingvalni (ispod jezika- SLIT) i oralni način (na usta).

U Poliklinici Sabol provodimo sublingvalno davanje alergena (SLIT terapiju), koja je preferirani oblik alergološke terapije u djece zbog boljeg sigurnosnog profila, a usporedivo učinkovit sa SCITOM.

Kada je potrebna alergenska imunoterapija?

Indikacije su za alergijsko liječenje u djece

• umjereni/teški simptomi alergijskog rinitisa (zahvaćen nos) i rinokonjunktivitisa (zahvaćeni nos i oči)
  • alergijska astma (najčešće na grinje iz kućne prašine ili pelud)
  • povijest alergijskih reakcija na otrov opnokrilaca (pčele, ose)
  • alergije na hranu

Za primjenu terapije potreban je kožni ubodni test ili dokaz specifičnih IgE protutijela na određeni alergen te prisutnost simptoma tijekom izloženosti tom alergenu.

Kandidati mogu biti djeca od 5 godine naviše.

Kako se provodi SLIT terapija?

Djetetu se ispod jezika aplicira nekoliko kapi koje sadrže otopljeni alergen. Nakon nekoliko minuta dijete proguta ili ispljune sadržaj.

Postupak se ponavlja na dnevnoj bazi tijekom vremena koje na temelju djetetove anamneze indicira liječnik. Obično je potrebna kontinuirana primjena od najmanje 3 godine za postizanje dugoročne tolerancije na alergen.

Nuspojave SLIT terapije

SLIT metoda pouzdan je i učinkovit oblik alergenske imunoterapije koji izaziva malo lokalnih nuspojava te u vrlo rijetkim slučajevima sistemske reakcije.

Cijena SLIT terapije

Više o cijeni usluge možete provjeriti u aktualnom cjeniku Poliklinike Sabol ili nas možete kontaktirati telefonski na broj: +385 1 6190 080 odnosno e-poštom upiti@poliklinika-sabol.hr za više informacija. Za direktne rezervacije termina kliknite na link.